Keress rá:

Páginas

Könyv: Annemarie Selinko: Désirée

Mivel mostanában nem olvasok semmi olyat, amiről érdemes lenne írnom a blogon, arra gondoltam, most egy gyerekkori kedvenc könyvemet mutatom be Nektek. Nem tudom, miért, de általános iskolás koromban nagyon szerettem Napóleont és a francia korabeli történelmet, és a romantikára is fogható voltam, ezért is volt rám akkora hatással ez a könyv. Évente egyszer-kétszer biztosan újraolvastam, és ez nincs másképpen még most sem.


A folytatásért kattintsatok tovább:

A regény főszereplője, ahogy azt a címből is sejteni lehet, Désirée, akivel először Eugénie néven, meglehetősen fiatalon találkozunk. Egy jómódú selyemkereskedő lánya ő, aki az XVIII. század második felében látta meg a napvilágot Marseilles-ben. Nagyon nagy vonalakban annyi a történet, hogy ebből a kicsit öntörvényű, kicsit szeleburdi lányból először Napóleon menyasszonya, aztán pedig Svédország kiránynője lesz. Naplószerű fejezeteken keresztül követhetjük nyomon, hogyan válik a kislányból összetört szívű fiatal nő, majd hogyan találja meg az igaz szerelmet az ő Jean-Baptiste-ja mellett, akivel később "megöröklik" a svéd trónt, mindezt 676 oldalon keresztül. Az egyetlen szívfájdalmam a könyvvel kapcsolatban, hogy tele van francia nevekkel, én pedig nem szeretek úgy olvasni, hogy valamin átsiklok fejben, szóval muszáj voltam kitalálni, hogy is kell kiejteni ezeket a neveket, persze mindezt Évi-féle verzióban. :D

Emlékszem, kiskoromban csak úgy faltam az oldalakat, tetszett minden, az írónő stílusa, ahogy ennyire bensőséges hangulatot teremt, nagyon jó ötlet naplóban, E/1-ben mesélni. A korabeli szokások leírása és az erre való utalások sem mennek az élvezhetőség rovására.

Kicsit utána is néztem annak, hogy történelmileg mennyire lehet valós ez a regény, és meglepődve tapasztaltam, hogy a tények és a könyvbeli adatok szinte teljesen megegyeznek. Persze azt ma már senki sem tudhatja, milyen volt a kapcsolat Désirée és Jean-Baptiste között, olvastam azt is, hogy Désirée mindig is Napóleonba volt szerelmes és a szeretője is volt, de én inkább hiszek ennek a könyvnek, még ha az írónő színezte is ilyen szépre ezt a szerelmi történetet.

Ha van egy kis időtök, és szeretitek a francia történelmet valamint a romantikus regényeket, nagyon jó választás lehet ez a könyv, én vagy nyáron szoktam elővenni, de többnyire az esős őszi időjárás hozza meg a kedvemet hozzá.

10/10, de nézzétek el az elfogultságomat. :)

2 hozzászólás:

kulturmosoly

Ezt a könyvet én is nagyon szeretem. Még régebben nővéremtől kaptam, hogy olvassam el mert neki nagyon tetszett. Nem bántam meg, tényleg nagyon jó kis könyv.
A valós adatok miatt pedig még tanulhatunk is belőle :)

Ayesha

Bazijó könyv, többször olvastam:)

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...